Piątek IV tygodnia okresu wielkanocnego

Aktualności

RSS

Gimnazjaliści ze Szczecina na wypoczynku w Ziębicach

W dniach 19-25 sierpnia wypoczywali w Ziębicach gimnazjaliści ze Szczecina, pod opieką studentów i wychowawców działających w ramach Duszpasterstwa Akademickiego przy Sanktuarium Najświętszego Serca Pana Jezusa w Szczecinie.

Młodzież nocowała w domu zakonnym księży i braci chrystusowców. Zwiedzała Dolny Śląsk, aktywnie wypoczywając i poznając piękne miejsca. Nasi goście wzięli udział w spływie pontonowym, jeździli rowerami, chodzili górskimi szlakami. Młodzieżą, która wypoczywała w Ziębicach, opiekują się studenci i wychowawcy, prowadzący świetlice młodzieżowe w Szczecinie. Jest to działalność Duszpasterstwa Akademickiego, prowadzonego przez księży chrystusowców.

1371
1 sierpnia 2015 »

Abstynencja dzieci troską rodziny, Kościoła i Narodu

Apel Zespołu Konferencji Episkopatu Polski  w sierpniu 2015 r.

Umiłowani w Chrystusie Panu! Siostry i Bracia! Liturgia 18. Niedzieli Zwykłej wpisuje się w piękny cykl nauczania Chrystusa o Eucharystii, Chlebie Życia. Zbawiciel mówi: „Jam jest chleb życia. Kto do Mnie przychodzi, nie będzie łaknął; a kto we Mnie wierzy, nigdy pragnąć nie będzie”(J 6, 35). Karmiąc się Eucharystią, możemy „porzucić dawnego człowieka, (…) odnawiać się duchem (…) i przyoblec człowieka nowego, stworzonego na obraz Boga (…)” (Ef 4, 22-24).

Takiej przemiany potrzebujemy jako chrześcijanie. Głębokiej przemiany moralnej potrzebuje także nasz Naród. Dzisiaj jedną z najważniejszych polskich trosk jest brak trzeźwości. Mówią o tym nie tylko alarmujące dane statystyczne. Przede wszystkim mówią o tym niezliczone ludzkie dramaty, których źródłem jest alkohol. Dlatego w sierpniu, miesiącu rolniczego trudu, maryjnych świąt i patriotycznych rocznic, apelujemy o dobrowolny dar abstynencji. W poprzednich latach przypominaliśmy, że rodzina jest szkołą trzeźwości. Mówiliśmy o roli matek i ojców. W tym roku prosimy o zaangażowanie w ochronę trzeźwości najmłodszych Polaków. Przypominamy, że jedyną formą trzeźwości dzieci do 18 roku życia jest abstynencja.

1527
1 sierpnia 2015 »

Probacja chrystusowców w Poznaniu

Wspólnym odmówieniem modlitwy w ciągu dnia w kaplicy, obiadem w refektarzu Domu Głównego Towarzystwa Chrystusowego w Poznaniu oraz koncelebrowaną wieczorną Eucharystią pod przewodnictwem wikariusza generalnego, ks. Bogusława Burgata SChr rozpoczęła się w poniedziałek 6 lipca miesięczna zakonna probacja dwudziestu kapłanów – chrystusowców święconych głównie w latach 2005-2007 (ale są również i współbracia starsi) i pracujących zarówno w kraju i zagranicą (reprezentowane są wszystkie prowincje zagraniczne zgromadzenia).

W probacji bierze udział ks. Rafał, proboszcz ziębickiej parafii.

1871
24 lipca 2015 »

Młodzież z Ziębic na Górze Tabor 2015

"Wstanę i pójdę"... Pod takim hasłem w dniach 1-5 lipca, w Mórkowie (k. Leszna Wielkopolskiego) odbyło się tegoroczne spotkanie młodych Góra Tabor 2015. To było wyjątkowe wydarzenie (i wręcz historyczne) bo po raz pierwszy wzięli w nim udział młodzi z Ziębic.

Była modlitwa, konferencje, warsztaty, spotkania w grupach. W sobotę odbyła się pielgrzymka piesza do Osiecznej. Wędrowaliśmy 13 km. do Matki Bożej Bolesnej. Zgłębialiśmy przez cały czas temat Bożego Miłosierdzia.

Nie zabrakło rozrywki: odbył się Turniej Siatkówki, obejrzeliśmy też piękny film "Niezłomny". W spotkaniu wzięła udział młodzież z polskich parafii, prowadzonych przez księży chrystusowców.

1437
5 lipca 2015 »

Goście z Poznania

29 czerwca nieoczekiwanie odwiedzili naszą Parafię goście z Poznania. W drodze na letni wypoczynek zajechali do nas ministranci i lektorzy na czele z ks. Dawidem Stelmachem.

Goście wysłuchali krótkiej pogadanki z historii - Kościoła św. Piotra i Pawła, naszej Parafii i Ziębic. Następnie uczestniczyli we Mszy Świętej. Potem była dobra herbata i słodkości. Umocnieni duchowo wyruszyli w dalszą drogę.

1308
1 lipca 2015 »

ODPUST PARAFIALNY a.d. 2015

W uroczystość św. Piotra i Pawła - 29 czerwca 2015 roku, o godz. 18:00 odprawiona została uroczysta Msza Święta odpustowa, której przewodniczył ks. Marek Mekwiński proboszcz parafii Trójcy Świętej w Bożnowicach. Słowo Boże proklamował i wygłosił Dziekan dekanatu ziębickiego ks. Ryszard Słowiak (Parafia Niepokalanego Poczęcia NMP w Ciepłowodach).

Na uroczystość przybyli tłumnie nasi parafianie, goście i kapłani z dekanatu. Na zakończenie Mszy Świętej odbyła się procesja eucharystyczna. Odśpiewano tradycyjnie już - uroczyste Te Deum. W rodzinnej atmosferze modlitwy zawierzyliśmy dobremu Bogu - naszą wspólnotę parafialną i nasze rodziny.

1869
1 lipca 2015 »

Pożegnanie br. Leszka Kwaśnika SChr

W niedzielę (28 czerwca) na Mszy Świętej o godz. 11:30, modliliśmy się za br. Leszka Kwaśnika SChr, dziękując Panu Bogu i bratu za jego piękną posługę w naszej świątyni.

W imieniu naszej ziębickiej wspólnoty zakonnej i parafialnej wyrażam ogromną wdzięczność br. Leszkowi. Dziękujemy za jego ducha modlitwy, pokornej służby i za jego niezwykłą oraz pokorną dyspozycyjność w pracy, na rzecz naszej parafii.

Brat Leszek Kwaśnik SChr decyzją wyższych przełożonych zostaje przeniesiony do posługi w Domu Głównym Towarzystwa chrystusowego w Poznaniu. Jednocześnie powitaliśmy w naszej wspólnocie br. Bogdana Bartonia SChr, który zastąpi br. Leszka.

Ks. Proboszcz Rafał

1314
28 czerwca 2015 »

Wprowadzenie relikwii św. Gemmy Galgani

W niedzielę (28 czerwca) na Mszy Świętej o godz. 11:30 uroczyście wprowadzone zostały do naszej świątyni relikwie św. Gemmy Galgani.

Relikwie włoskiej stygmatyczki i mistyczki będą w naszej świątyni na stałe. Spoczną w bocznym oiłtarzu (po lewej stronie kościoła).

1699
28 czerwca 2015 »

Dwudziestu młodych przyjęło Sakrament Bierzmowania

W piątkowy wieczór w naszej świątyni dwudziestu młodych ludzi przyjęło Sakrament Bierzmowania. Udzielił go naszej kochanej młodzieży Infułat wrocławski - ks. prof. Józef Pater.

W uroczystości wzięli udział bliscy bierzmowanych. Na koniec Mszy Świętej wybierzmowana młodzież wręczyła swoim rodzicom piękne białe róże, w podziękowaniu za poświęcenie i trud wychowania.

1407
26 czerwca 2015 »

Wielki sukces naszych małych misjonarzy w Gniechowicach

We wtorek (23 czerwca) nasi mali misjonarze z parafialnego Kółka Misyjnego udali się do Gniechowic na Diecezjalne Pokongresowe Spotkanie Dzieci, zaangażowanych w misje święte. Wyjazd zakończył się sporym sukcesem.

Zdobyliśmy główną nagrodę i pierwsze miejsce w konkursie na najlepszą prezentację grupy i drugie miejsce w konkursie gier terenowych. Jestem dumny z naszych wspaniałych ziębickich dzieciaków. Podziękowanie szczególne dla wszystkich mam, które jak zwykle dzielnie współorganizowały wyjazd i które tak pięknie opiekują się maluchami.

Mszy Świętej przewodniczył ks. abp Józef Kupny. Modlitwie małych misjonarzy towarzyszyły konkursy, zabawy i występy sceniczne.

1533

tel. 748-191-253; NIP 7820010248
KONTO: 76 1090 2385 0000 0001 4764 7376

2013 - 2024 © Wszelkie Prawa Zastrzeżone

projektowanie, design, stron www szczecin, design,branding, projektowanie logo, aplikacje mobilne